وکیل چک برگشتی در تهران

وکیل چک برگشتی در تهران | مشاوره رایگان وکیل چک صیادی
5
(10)

چک یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین اسناد تجاری است. افراد اعم از حقیقی و یا حقوقی، در صورت رعایت شرایط قانونی می توانند با مراجعه به بانک و افتتاح حساب نسبت به دریافت دسته چک اقدام نمایند. اما نکته مهم این است که اشخاص اعم از صادرکننده، ضامن، انتقال دهنده یا همان ظهرنویس و دارنده  چک باید نسبت به مسئولیت های قانونی خود در قبال این سند تجاری اگاه باشند.

وکیل متخصص چک به ‌عنوان یک فرد حقوقی به افراد یا شرکت ‌ها مشاوره حقوقی داده و به آنها کمک می‌کند تا پرونده‌های مربوط به چک برگشتی در روند صحیح خود پیگیری شوند.

تماس با کارشناسان ندای حق

در این مطلب می خواهیم در باره وکیل چک برگشتی، وظایف وکیل چک برگشتی، و همچنین نحوه پیدا کردن یک وکیل باتجربه و با تجربه برای چک برگشتی صحبت کنیم.

وکیل چک برگشتی

چک در عرف تجاری، وسیله تسریع در معاملات می باشد. ولی در عین حال آثار حقوقی متعددی نیز بر آن مترتب است. چک برگشتی به چکی گفته می شود که در زمان وصول آن توسط دارنده، حساب  صادرکننده خالی از موجودی باشد و یا به هر دلیلی  وجه چک تامین نشود. البته سایر دعاوی مربوط به چک می تواند شامل استرداد لاشه چک، ابطال چک، و … نیز باشد.

وکیل چک برگشتی وکیل دادگستری است که در تمام زمینه های مربوط به قانون چک از جنبه حقوقی و کیفری و رویه های قضایی مربوط به آن تجربه و تسلط دارد.  وکیل چک‌  با آگاهی از  قوانین مربوط به چک و اسناد تجاری تشخیص می دهد که برای پرونده چک ارجاع شده، راهکار حقوقی مناسب تر است یا کیفری و نکته دیگر این که دادگاه واجد صلاحیت برای طرح دعوی کدام است و در نهایت با اقدام به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن، با توقیف اموال بدهکار، از انتقال اموال توسط وی به دیگران به قصد فرار از دین جلوگیری می نماید.

وظایف-وکیل-چک-برگشتی
وظایف-وکیل-چک-برگشتی

وظایف وکیل چک برگشتی

وظایف یک وکیل برای چک برگشتی بسیار مهم است . از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • با ارائه مشاوره حقوقی و بررسی دقیق چک، بهترین و سریع ترین راهکار را به موکل پیشنهاد بدهد.
  •  باید دقت و تسلط کاملی نسبت به متون و اطلاعات چک ‌ها داشته باشد تا بتواند موکل خود را با دلیل و استدلال  در دادگاه به نتیجه برساند.
  • وکیل برای چک  برگشتی باید قادر باشد علاوه بر مطالبه وجه چک، در مورد اتهاماتی مانند کلاهبرداری، جعل و یا سرقت نیز از موکل خود دفاع کند.
  • درصورتی‌که چک برگشتی به شکل کیفری قابل مطالبه باشد، وکیل باید تسلط کامل بر مفاد قوانین و اطلاعات لازم برای تهیه شکایت ‌نامه و انجام تعقیبات لازم را دارا باشد تا بتواند از اطاله دادرسی  جلوگیری کند.
  •  با در نظر گرفتن زمان و سرعت اقدام، ضمن توقیف اموال بدهکار، سعی نماید موکل به حداکثر حقوق خود برسد.
  • در صورت احتمال خارج شدن بدهکار از کشور، اقدامات لازم جهت ممنوع الخروجی نسبت به ایشان را درخواست کند.
  • از روند پرونده و میزان پیشرفت آن به صورت مستمر به موکل گزارش ارائه دهد.

وکیل چک برگشتی در تهران

در تهران بسیاری از وکلای حقوقی که در زمینه چک برگشتی تخصص دارند فعالیت می‌کنند. به همین دلیل مناسب‌ترین وکیل برای فرد کسی است که در مطالبه چک برگشتی تبحر لازم را داشته و به صورت مستمر به عنوان بهترین وکیل چک در تهران فعالیت نموده باشد. در صورت انتخاب وکیل، حتماً اطمینان حاصل کنید که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه چک برگشتی و قوانین مربوط به آن است و می‌تواند به‌ خوبی نماینده شما در امور مربوط به چک ‌در دادگاه باشد.

پیچیده ترین و دشوارترین قسمت وکالت در پرونده‌های چک برگشتی، سرعت عمل وکیل در توقیف اموال بدهکار می باشد. در صورتی که به وکیل متخصص  برای چک برگشتی در تهران  نیاز دارید و می‌خواهید پرونده خود را به او بسپارید می توانید با کارشناس وکلای ندای حق در واتساپ در ارتباط باشید.

مشاوره-وکیل-چک-برگشتی
مشاوره-وکیل-چک-برگشتی

مشاوره وکیل چک برگشتی

یکی از راه‌های جلوگیری از اشتباهات حقوقی در حوزه اسناد تجاری، استفاده از خدمات مشاوره حقوقی چک برگشتی است. برای دادن وکالت چک برگشتی، می‌توانید به دفتر یک وکیل متخصص در این زمینه مراجعه کنید. حتی قبل از اقدام به برگشت زدن چک با وکیل خود مشورت کنید چرا که حتی برگشت زدن چک در تهران یا شهرستان باعث تغییر صلاحیت دادگاه در رسیدگی به پرونده خواهد شد و مبلغ مندرج در چک نیز به همین شکل باعث تغییر در مرجع صالح شورای حل اختلاف یا دادگاه حسب مورد خواهد بود.

وکیل می‌تواند شما را در مورد حقوق و تعهدات خود به‌عنوان دارنده چک و نحوه پیگیری و تحصیل مبلغ آن از طریق مراجع قضایی یا اجرای ثبت راهنمایی کند.

چگونه یک وکیل خوب برای چک برگشتی پیدا کنیم؟

جهت گرفتن وکیل برای چک برگشتی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. از جمله مشاوره با افراد آشنا و دوستانی که قبلا از خدمات وکیل استفاده نموده اند. مراجعه به سایت های حقوقی معتبر، و استفاده از مشاوره‌های رایگان وکلا می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود.

بادقت و توجه به این موارد، می‌توانید وکیلی باتجربه و تخصص لازم را برای پیگیری پرونده چک برگشتی خود پیدا کنید. این کار برای مصون ماندن از مشکلات حقوقی  بسیاری که ممکن است  در آینده با عدم آگاهی در رابطه با صدور چک بلامحل به وجود بیاید.، جلوگیری می نماید.  

بهترین-وکیل-چک-برگشتی-تهران
بهترین-وکیل-چک-برگشتی-تهران

بهترین وکیل چک برگشتی تهران

بزرگ ترین مزیت قانون جدید چک یعنی چک های صیادی این است که چنانچه چک برگشت بخورد، صاحب چک می‌تواند فوراً از مرجع قضایی تقاضای صدور اجرائیه نماید. این مورد باعث افزایش سرعت وصول چک برگشتی خواهد شد. با این درخواست و پیگیری آن تمامی حساب‌های بانکی صادرکننده چک نیز بازداشت می‌شود.

پیدا کردن بهترین وکیل چک در تهران ممکن است به دلیل تعداد وکلا و عدم آشنایی با آن ها، چالش‌ برانگیز باشد. با این ‌حال، برخی از وکلای معتبر و متخصص در حوزه چک برگشتی شناخته شده‌اند. گروه وکلای ندای حق با سابقه فعالیت در زمینه پرونده های چک برگشتی، تا زمانی که پرونده شما به اتمام برسد و رای نهایی از دادگاه صادر شود همراه شما خواهد بود. برای دریافت مشاوره از کارشناس، می توانید از طریق واتساپ با شماره 09390188663 یا تماس تلفنی از طریق 02166895246 اقدام نمایید.

سوالات متداول
آیا برای انجام فرآیند قانونی چک برگشتی، داشتن وکیل الزامی است؟

خیر. شخص می تواند خودش پیگیر پرونده چک برگشتی باشد. اما وکیل چک برگشتی به دلیل آشنایی با روند قانونی کار و تخصص در این زمینه  باعث می شود که پرونده در زمان کوتاه تر ی انجام شده و به نتیجه برسد.

مفهوم چک برگشتی چیست؟

چک هایی است که در زمان وصول آن به دلیل عدم اعتبار موجودی در حساب صادرکننده آن یا به هر دلیل دیگر، دارنده چک مواجه با عدم پرداخت می گردد و چک برگشت می خورد.

وکیل چک برگشتی کیست؟

وکیل چک برگشتی، کسی است که به صورت تخصصی در حوزه اسناد تجاری فعالیت نموده و با توجه به تجربه های خود می تواند در طول پرونده مربوط به چک برگشتی، بهترین مشاور و همراه موکل باشد.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید.

معدل امتیازها: 5 / 5. تعداد افرادی که امتیاز داده اند: 10

هنوز امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *