انحصار وراثت افراد خارج از کشور + وکیل انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج

انحصار وراثت افراد خارج از کشور | وکیل انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج
4.7
(16)

انحصار وراثت افراد خارج از کشور

بعد از فوت فرد، ورثه و یا فردی که دارای وصیت نامه است از طریق یک گواهی صادره مشخص می شود که اصطلاحا به آن، گواهی انحصار وراثت گفته می شود. اصطلاح انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور زمانی به کار می رود که فرد در خارج فوت کرده و ورثه وی در ایران هستند و یا فرد در ایران فوت کرده و ورثه وی در خارج از ایران زندگی می کنند. قاعدتا، انجام کلیه امور مالی فرد متوفی از جمله انتقال مالکیت، تراکنش های مالی، فروش و … مستلزم دریافت گواهی انحصار وراثت است.

برای دریافت مشاوره در موضوع انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور و آگاهی از نحوه رسیدگی به پرونده بدون نیاز به حضور شما، با وکلای باتجربه گروه حقوقی ندای حق تماس بگیرید.

تماس با کارشناسان ندای حق

موضوع «شرایط انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج ازکشور» یکی از چالش‌ های حقوقی است که در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی آن بپردازیم.

 مدارک مورد نیاز انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور

  • گواهی فوت متوفی
  • کارت ملی و شناسنامه متوفی
  • کارت ملی و شناسنامه ورثه (اکر موجود نباشدمی توان از ثبت احوال استعلام نمود )
  •  عقدنامه (درصورت متاهل بودن متوفی)
  •  استشهادیه
  • وصیت نامه (درصورت بودن )
  •  وکالت نامه وکیل دادگستری

 در صورتی که به دنبال یک وکیل خوب برای اعطای وکالت جهت انجام کارهای مختلف حقوقی بدون نیاز به حضور در ایران می باشید، به لینک وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید و از وکلای مجرب گروه حقوقی ندای حق کمک بگیرید.

مراحل انحصار وراثت افراد خارج از کشور

بعد از فوت شخص ارث گذار، وراث ایشان در اولین گام، باید به کنسولگری ایران در کشوری که شخص فوت کرده مراجعه نمایند و  مدارک مورد نیاز برای ثبت فوت را ارائه کند. پس از تایید مدارک، تاریخ فوت شخص در سیستم الکترونیکی ثبت احوال ایران نیز ثبت می گردد.

برای همکاری با بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران و اخذ وکالت برای ایرانیان خارج از کشور به صفحه وکیل انحصار وراثت مراجعه کنید.

1- مراجعه به شورای حق اختلاف

یکی از راه ‌هایی که می ‌تواند مسیر قانونی انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور را تسهیل نماید، مراجعه به شورای حل اختلاف است. این شورا به عنوان یک مجمع بی‌طرف عمل  می کند و با استفاده از روش‌ های مذاکره و میانجی گری، به پیشبرد پرونده کمک زیادی می کند. توجه داشته باشید که یک وکیل مجرب و حرفه ای می تواند به عنوان نماینده شما با شورای حل اختلاف در ارتباط باشد و مدارک مورد نیاز را تحویل دهد. این مدارک شامل  گواهی فوت، عقدنامه یا رونوشت، وصیت نامه شخص فوت شده و مدارک شناسایی همه وراث می شود.

مهم: با ارائه این مدارک به شورای حل اختلاف، افراد می ‌توانند پرونده مرتبط با  موضوعات وراثتی خود را به ‌طور قانونی حل کنند.

سپس، شورای حل اختلاف پرونده را بررسی کرده و در صورت نیاز، جلسه ‌ای را برای بررسی موضوع تعیین می‌کند. بعد از آن، شورا تصمیم می‌گیرد که آیا باید اصلاحاتی در مدارک ارائه ‌شده ‌ایجاد شود یا خیر.

2- استشهادیه محضری حصر وراثت

گواهی حصر وراثت یکی از مهم‌ترین اسناد حقوقی است که در فرایند تقسیم ارث ایرانیان خارج از کشور نیاز است. بدون داشتن این گواهی، امکان تقسیم ارث وجود ندارد.

برای دریافت گواهی حصر وراثت باید اسناد و مدارک خاصی را به دادگاه ارائه داد. این اسناد می ‌توانند شامل شناسنامه، کارت ملی و سایر اسناد حقوقی باشند. پس از تایید دادگاه، گواهی حصر وراثت صادر می‌ شود.

برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، دریافت گواهی حصر وراثت می ‌تواند مقداری پیچیده‌تر باشد. اما با مراجعه به نمایندگی‌های قانونی ایران در کشور مقیم، این فرآیند قابل انجام است. کارشناسان ما در گروه حقوقی ندای حق به شما کمک می کنند تا مسیر پرونده انحصار وراثت را در مدت زمان کوتاهی دنبال کنید.

3- مراجعه به دفتر اسناد رسمی جهت انحصار وراثت

در صورتی که قصد دارید انحصار وراثت را برای خود اعمال کنید، باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید. این مراجعه برای اطمینان از صحت اسناد و مدارک وراثتی است. بدون انجام این مرحله، امکان انحصار وراثت وجود ندارد.

با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، کارشناسان این مرکز، اسناد و مدارک شما را بررسی می‌کنند و در صورتی که همه چیز مطابق قوانین باشد، اجازه انجام فرآیند انحصار وراثت را به شما می‌دهند.

در صورتی که اسناد و مدارک کامل نباشند یا مشکلی در آن‌ها وجود داشته باشد، کارشناسان دفتر اسناد رسمی، راهنمایی‌های لازم را برای رفع مشکلات ارائه می‌ دهند.

4- مالیات بر ارث

در جریان رسیدگی به پرونده انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور، پرداخت مالیات بر ارث بسیار مهم و حائز اهمیت است. به عبارت دیگر اینکه تا وقتی، مالیات مشخص شده پرداخت نگردد، امکان تقسیم اموال وجود ندارد. هزینه مالیات از سهم الارث کم شده و به دولت می رسد. البته توجه داشته باشید که مالیات بر ارث فقط به بعضی از دارای شخص فوت شده تعلق می گیرد. مواردی همچون بیمه یا مستمری بازنشستگی مشمول مالیات بر ارث نمی شوند.

5- چاپ آگهی انحصار وراثت در روزنامه های کثیر الانتشار

برای اینکه مشخص شود آیا شخص فوت شده، وارث دیگری نیز دارد یا خیر، آگهی انحصار وراثت در روزنامه های کثیر الانتشار درج می شود. هزینه ثبت این آگهی بر عهده درخواست کننده است.

6- گواهی حصر وراثت

در این مرحله، قاضی اقدام به صدور گواهی حصر وراثت می کند. این گواهی فقط به منظور شناسایی تعداد وراث است و اینکه هر کدام چقدر سهم می برند.

روند پرونده های حقوقی انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور اغلب  پیچیده و دشوار به نظر می‌رسد. از این رو لازم است که از وکلای مجرب و کارآزموده کمک بگیرید.  کارشناسان گروه حقوقی ندای حق با تسلط کامل به قوانین انحصار وراثت، آماده ارائه خدمات حقوقی به شماهموطنان عزیز است.

نکته:چنانچه متوفی قبل سال 1395 فوت شده باشد اخذ اظهارنامه مالیات برارث نیز اجباری است و باید جزء مدارک دادخواست ضمیمه گردد.

روش های وکالت انحصار وراثت افراد خارج از کشور

برای اخذ وکالت از ایرانیان مقیم خارج از کشور دوراه وجود دارد.

 سامانه میخکی

که این سامانه از سال 1395 به منظور ارائه خدمات کنسولی و حقوقی ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی شده است که ابتدا باید دراین سامانه ثبت نام نموده و پس نوع وکالت را مشخص کرده که پس از احراز هویت و تایید مدارک ،وکیل دادگستری می تواند پرونده انحصار وراثت را شروع کند .

 سامانه ثنا (قوه قضاییه)

برای وکالت دادن از این طریق باید ابتدا در سامانه عدل ایران ثبت نام نموده و پس از وارد نمودن اطلاعات هویتی و تایید ان با هماهنگی وکیل دادگستری می توانید از طریق همین سامانه و در کمترین زمان ممکن برای انحصار وراثت، وکالت دهید که پس از اخذ وکالت ،وکیل دادگستری می تواند پرونده انحصار وراثت را اغاز کند.

احوال شخصیه به چه معناست؟

احوال شخصیه در واقع به مجموع صفات یک انسان که به اعتبار ان دارای حق و حقوقی می گردد گفته میشود و احوال شخصیه قابل تقویم به پول نیست و همواره اثار حقوقی برای فرد دراجتماع به همراه دارد .یعنی فرد با تابعیت ایرانی درهر کشوری که زندگی کند تابع قانون ایران است که به این موضوع اصطلاحا احوال شخصیه گفته می شود .و قوانین موبوط مربوط به ارث نیز مانند طلاق از احوال شخصیه محسوب می شود .

 بر اساس ماده 6 قانون مدنی، قوانین مربوط به احوال شخصیه، از قبیل نکاح و طلاق، اهلیت اشخاص و ارث، در مورد تمامی اتباع ایران، ولو این که مقیم در خارجه ‌باشند، قابل اجرا خواهد بود

و وفق ماده 7 قانون مدنی: اتباع خارجه مقیم در خاک ایران، از حیث مسایل مربوطه به احوال شخصیه و اهلیت خود و نیز از حیث حقوق ارثیه، در حدود معاهدات، مطیع ‌قوانین ‌و مقررات دولت متبوع خود خواهند بود.

 وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور 1403

از انجا که امکان حضور وراث و اخذ گواهی انحصار وراثت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار و بعضا شاید مقرون به صرفه نباشد و با توجه به اینکه این اخذ گواهی چندین مرحله طبق توضیحات گفته شده داردوبا توجه به قواعد و مقررات پیچیده مریوط به ارث بهتر است از وکیل متخصص استفاده شود که حصول نتیجه را سهل تر کند.

لذا چنانچه گروه حقوقی وکلای ندای حق وکیل شما باشد نیازی به حضور شما درهیچ مرحله ای نیست وبا دادن وکالت از طریق یکی از دو روش میخکی و ثنا ، وکیل انحصار وراثت تمام مراحل را به طور دقیق انجام می دهند به طوری که درگیردردسرها و حواشی کار اداری ان هم نشوید . باکارشناس حقوقی ما از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

نحوه اعطای وکالت اداری ایرانیان مقیم خارج

در مورد امور اداری مانند خرید و فروش ملک ،هموطنان مقیم خارج میتوانند هم به یکی از دوستان یا اشنایان مورد وثوق خود وکالت دهند وهم مستقیما به یک وکیل دادگستری وکالت دهند و در وکالتنامه حدوداختیارات و موضوع وکالت را صراحتا مشخص نمایند که از طریق سامانه ای که وزارت امور خارجه راه اندازی نموده است به نام میخکی، ارسال این وکالت قابل انجام می باشد . اماامور حقوقی مثل دعاوی مربوط به املاک صرفا از طریق وکیل حقوقی و دارای پروانه وکالت معتبر ،قابل انجام است.

انحصار وراثت به تقسیم قانونی دارایی و اموال شخص فوت شده در بین وراث ایشان اشاره دارد. حال اگر متوفی در کشور دیگر فوت شده و وراث ایشان در داخل یا خارج از کشور ساکن باشند؛ یا اینکه متوفی در داخل کشور فوت شده اما وراث ایشان مقیم خارج از کشور هستند، مسئله انحصار وراثت ایرانیان مقیم خارج از کشور پیش می آید. جهت تقسیم ارث به جای مانده از متوفی، نیاز است که روند قانونی پرونده را دنبال کنید. وکیل انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج ازکشور با داشتن دانش و تجربه لازم، می‌توانند فرایند پیچیده قانونی را آسان ‌تر کنند.

بهترین وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور چه کسی است؟

چنانچه وراث یک متوفی، ادعای سهم الارث داشته باشند ولیکن نتوانند در مراحل اداری و قضایی مرتبط با پرونده حضور پیدا کنند، می توانند از یک وکیل انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج ازکشور کمک بگیرند. آنچه که مهم به نظر می رسد این است که اگر وکیل انتخابی شما دارای تخصص و مهارت کافی نباشد، مسائل حقوقی پرونده به طور ناقص انجام می گیرد و بسیار زمان بر خواهد بود. کارشناسان ما در مجموعه حقوقی ندای حق به صورت کاملا تخصصی، وکالت پرونده های مرتبط با انحصار وراثت را قبول می کنند.

خدمات وکیل انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج از کشور

برخی از ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، با مسائل حقوقی در رابطه انحصار وراثت روبرو هستند. این افراد با مراجعه به یک وکیل متخصص و حرفه ای می توانند روند پیگیری پرونده را ظرف مدت زمان کوتاهی دنبال کنند.

وکیل انحصار وراثت می‌تواند در رفع اختلافات و دعاوی قانونی مربوط به سهم الارث، نقش مهمی داشته باشد. به طوری که یک وکیل کاربلد حداقل طی 90 روز می تواند گواهی انحصار وراثت را دریافت کند.

وظایف وکیل انحصار وراثت افراد خارج از کشور

ارائه مشاوره در مورد قوانین انحصار وراثت: وکیل انحصار وراثت می ‌تواند در مورد قوانین و مقررات انحصار وراثت در ایران و یا خارج از کشور مشاوره دهد. این می‌تواند به موکل کمک کند تا از حقوق خود آگاه شود و در صورت لزوم، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

حضور در دادگاه: وکیل انحصار وراثت می ‌تواند به نمایندگی از موکل خود در مراحل مختلف اداری و قضایی حضور پیدا کند.

تنظیم اسناد و قراردادها: این شامل تنظیم سند انتقال مالکیت، قرارداد فروش و خرید و سایر اسناد مرتبط با انحصار وراثت می‌ شود.

چگونه یک وکیل خوب برای انحصار وراثت افراد خارج از کشور پیدا کنیم؟

انتخاب یک وکیل متخصص انحصار وراثت برای ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌تواند یکی از مهمترین تصمیمات باشد. این انتخاب نیاز به دقت و توجه به موارد خاص دارد.

اولین قدم در این مسیر، تحقیق و جستجو برای پیدا کردن وکیلی است که تجربه و تخصص در حوزه انحصاروراثت داشته باشد.  توجه به این مورد بسیار مهم و ضروری است زیرا قوانین و مقررات متعدد و پیچیده‌ای در رابطه با انحصار وراثت وجود دارد که فقط یک وکیل متخصص نسبت به آنها مطلع است.

علاوه بر تخصص، سابقه کاری وکیل نیز بسیار مهم است. وکیلی که سابقه موفق در حل مسائل مربوط به انحصاروراثت داشته باشد، می‌تواند به اطمینان از صحت انتخاب کمک کند.

انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج از کشور با گروه حقوقی ندای حق

گروه حقوقی ندای حق با داشتن کارشناسان خبره و متخصص در زمینه انحصار وراثت و یا طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از کشور، فعالیت حرفه ای دارد. شما در ابتدا می توانید مشاوره رایگان دریافت کرده و سپس با وکیل انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج ازکشور قرار ملاقات حضوری ترتیب دهید. لازم به ذکر است که شما در ابتدا باید در سامانه ثنا، ثبت نام نموده و قرارداد الکترونیک وکالت را امضا کنید. در تمامی مراحل اداری انحصار وراثت نیازی به حضور شما نیست. وکیل متخصص ما به نمایندگی از شما در جلسات دادگاه حضور پیدا می کند.

سخن پایانی

چرا بهترین وکیل انحصاروراثت ایرانیان مقیم خارج ازکشور را از گروه حقوقی ندای حق انتخاب کنیم؟ به این دلیل که در صورت لزوم به حضور شما در جلسات قضایی، خیالتان راحت خواهد بود زیرا یک پشتیبان اختصاصی دارید. وکیل انحصار وراثت، به صورت هفتگی شما را در جریان پرونده قرار می دهد.

گروه حقوقی ندای حق از ابتدای مسیر تا پایان پرونده، در کنار شما است و مراحل تقسیم سهم الارث را منطبق با قانونی مدنی کشور دنبال می کند.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید.

معدل امتیازها: 4.7 / 5. تعداد افرادی که امتیاز داده اند: 16

هنوز امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *