طلاق در ارمنستان

طلاق در ارمنستان | وکیل طلاق ایرانیان مقیم ارمنستان
4
(4)

نهاد خانواده در کشور ارمنستان از جایگاه خاصی برخوردار است. قانون خانواده در این کشور بر پایه قانون اساسی شکل گرفته است. اما با توجه به اینکه امر طلاق در هر کشوری ممکن است به این نهاد آسیب برساند.

اگر مایلید از یک وکیل پایه یک و مجرب در تهران برای پیگیری پرونده ایرانیان خارج از کشور مشاوره تخصصی دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید.

تماس با کارشناسان ندای حق

در این مقاله قصد داریم در مورد قوانین طلاق در ارمنستان و ثبت طلاق طبق قوانین ایران صحبت کنیم.

قوانین طلاق در ارمنستان

از جمله قوانین طلاق در کشور ارمنستان این است که اگر طلاق به تشخیص محکمه به علت تقصیر زوج یا زوجین بوده و یا اینکه هیچ یک از زوجین مقصر شناخته نشوند، محکمه می تواند با در نظر گرفتن مدت زمان زندگی مشترک و این که زوجه شاغل بوده یا خیر و آیا دارای فرزند مشترک می باشند یا خیر مبلغ ثابتی را معادل حداکثر تا پنجاه درصد مبلغ و ارزش دارایی غیر موروثی به دست آمده در طول مدت زندگی زوجین تعیین نماید که مبلغ مزبور باید در زمان یا قبل از ثبت طلاق به زوجه پرداخت شود.

در این موارد، زوجه هدایایی را نیز که دریافت کرده و جهیزیه ای را که به خانه زوج آورده و جواهراتی را که از همسر خود دریافت داشته با خود خواهد برد.

اگر طلاق به تشخیص محکمه به علت تقصیر زوجه باشد، حق دریافت مبلغی را نداشته و صرفا حق دارد جهیزیه ای را که به خانه همسر آورده و اموال شخصی خود و هدایایی را که دریافت نموده است با خود ببرد. در قوانین ارمنستان تاسیس حقوقی به نام مهریه وجود ندارد. اما با توجه به توضیحات داده شده مقرراتی که دارد به نوعی جایگزین مهریه است.

برای مشورت با وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده همچون، طلاق، مهریه و حضانت فرزند به صفحه وکیل خانواده مراجعه کنید.

دلایل طلاق در ارمنستان

طلاق یک مسئله پیچیده است و دلایل آن متنوع می‌باشند. هر زوجی ممکن است به دلایل مختلفی به تصمیم طلاق برسند. در ذیل به تعدادی از دلایل طلاق اشاره شده است.

  • عدم توافق در ارزش‌ها و اهداف زندگی
  • مشکلات مالی
  • خیانت زوجین
  • مشکلات روحی یا روانی
  • فاصله فیزیکی
  • تغییر مذهب مرد

شرایط طلاق برای ایرانیان در ارمنستان

طلاق با حکم دادگاه صورت می گیرد، در صورتی که دادگاه تأیید کند که زندگی مشترک آینده زوجین و حفظ خانواده غیرممکن است. در رسیدگی به پرونده های طلاق، در صورت عدم رضایت یکی از زوجین با طلاق، حق دارد رسیدگی به پرونده را به تعویق بیندازد و به زوجین سه ماه برای  آشتی مهلت بدهد. طلاق در صورتی انجام می شود که  اقدام برای حفظ زندگی  زن و شوهر بیهوده باشد و زوجین یا یکی از آنها بر طلاق خود اصرار داشته باشند و اگر زندگی مشترک غیر قابل تحمل باشد، طلاق جایز است.

مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم ارمنستان

  • اصل شناسنامه زوجین
  • اصل سند ازدواج زوجین و یا رونوشتی از آن
  • تصویر کارت ملی
مراحل-طلاق-در-ارمنستان
مراحل-طلاق-در-ارمنستان

مراحل طلاق در ارمنستان

اگر طلاق به صورت توافقی باشد، زوجین قبل از اقدام، کلیه توافقات خود را بطور کتبی نوشته و برای ارائه به دادگاه امضاء می کنند. این توافقنامه در جلسه دادگاه به قاضی پرونده اعلام و طبق این توافقنامه رای صادر می شود. و اگر به صورت یکطرفه باشد به همان شرحی است که در قسمت قوانین مربوط به طلاق در ارمنستان بیان شد.

تقسیم اموال زوجین در طلاق

در مورد تقسیم اموال زوجین بعد از طلاق باید گفت مبلغی که به زوجه تعلق می گیرد تا پنجاه درصد دارایی غیر موروثی حاصله در زمان زندگی زناشویی است و این مبلغ باید در هنگام ارائه دادخواست طلاق مطالبه گردد. در واقع همانند مهریه، عند المطالبه نیست و البته مبلغ مورد نظر بعد از ثبت طلاق دیگر قابل مطالبه نیست.

وکیل-طلاق-در-ارمنستان
وکیل-طلاق-در-ارمنستان

وکیل طلاق ایرانیان مقیم ارمنستان

درصورتی که ایرانیان مقیم ارمنستان نیاز به وکیل طلاق توافقی در ایران داشته و با توجه به بعد مسافت و هزینه های بیشتر امکان حضور طولانی مدت در ایران را نداشته باشند، می توانند از طریق دو سامانه ثنا و میخک به وکیل طلاق ایرانیان خارج ازکشور وکالت دهند تا بدون نیاز به حضور مراحل طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور  را در دادگاه های ایران انجام دهند .حال سامانه ثنا و میخکی چیست؟

سامانه ثنا

یکی از راه های دادن وکالت از طریق سامانه ثنا است که از خدمات الکترونیکی قضایی می باشد که از سال 1395 راه اندازی شده است. شما می توانید با داشتن کارت ملی هوشمند و یک سیم کارت فعال ثبت نام و پس از اخذ کد رهگیری و اتمام مراحل ثبت نام به وکیل خود در ایران وکالت دهید تا بدون نیاز به حضور شما درهیچ مرحله ای پروسه پرونده را پیش ببرد.

سامانه میخک ارمنستان

اگر کارت ملی شما هوشمند نباشد و امکان ثبت نام از طریق ثنا را نداشته باشید، به منظور سهولت دسترسی ایرانیان خارج از کشور ، سامانه ای برای خدمات حقوقی و اداری به نام سامانه میخک راه اندازی شده است. یکی از خدمات این سامانه، دادن انواع وکالتهای مختلف است. شما می توانید در هر کشوری که هستید بعد از  وارد کردن کد ملی و ایمیل معتبر، ثبت نام نموده و از خدمات این سامانه استفاده کنید.

چنانچه مقیم کشور ارمنستان هستید و تصمیم به انجام و ثبت طلاق یکطرفه را در ایران دارید، وکلای ندای حق با تجربه و تخصص در زمینه امور ایرانیان خارج از کشور، شما را در روند نتیجه مطلوب کمک خواهد نمود. برای اطلاعات بیشتر با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

آیا جهت ثبت طلاق توافقی نیاز به حضور در ایران است؟

در صورتی که وکیل داشته باشید نیازی به حضور در هیچ مرحله ای نیست.

ایرانیان مقیم ارمنستان از چه طریقی می توانند به وکیل در ایران وکالت دهند؟

از طریق سامانه ثنا و سامانه میخک می توانید به وکیل ایرانیان خارج از کشور وکالت دهید.

آیا ثبت طلاق در سفارت ایروان برای ایرانیان مقیم ارمنستان کافی است؟

خیر، با توجه به مشکلاتی همچون ممنوع الخروجی، عدم تمدید پاسپورت و … ثبت آن طبق قوانین ایران نیز الزامی است.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید.

معدل امتیازها: 4 / 5. تعداد افرادی که امتیاز داده اند: 4

هنوز امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *