طلاق در مالزی

قوانین طلاق در مالزی | وکیل طلاق ایرانیان مقیم مالزی
5
(5)

با توجه به این که مالزی یک کشور مسلمان و از نظر اجتماعی یکی از مدرن ترین کشورهای اسلامی است. باور عمومی این است که طلاق، با توجه به فرهنگ اسلامی و سنتی این کشور، نمی تواند یک پدیده اجتماعی رایج در این کشور باشد. اما طلاق در مالزی نیز شرایط و مراحل خاص خود را دارد.

تماس با کارشناسان ندای حق

در این مقاله می خواهیم در مورد قوانین طلاق در مالزی، مراحل و شرایط آن، و طلاق ایرانیان مقیم مالزی در ایران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل طلاق در مالزی

همانند سایر جوامع، دلایل طلاق در مالزی نیز متنوع و پیچیده است و می‌تواند به عوامل فردی، اجتماعی، و اقتصادی بازگردد. اما عمده ترین دلایل طلاق در مالزی عبارتند از:

  • ناسازگاری و مشکلات ارتباطی
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • مشکلات مالی
  • خیانت و رفتارهای ناپسند
  • مشکلات روانی یا جسمی

برای پیگیری پرونده های خود تا رسیدن به نتیجه توسط وکیل پایه یک دادگستری ایرانیان مقیم خارج در امور مختلف از جمله خانواده به لینک وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید.

قوانین-طلاق-در-مالزی
قوانین-طلاق-در-مالزی

قوانین طلاق در مالزی

قوانین طلاق در مالزی بستگی به وضعیت دینی افراد دارد. یعنی اگر زوجین مسلمان باشند، طلاق تحت نظام حقوق اسلامی (شریعت) صورت می‌پذیرد و اگر یکی از زوجین مسلمان شود همسر وی که مسلمان نیست می تواند پس از گذشت حداقل سه ماه از تاریخ تغییر دین فرد، نسبت به ارائه دادخواست طلاق به دادگاه اقدام نماید.

شرایط طلاق افراد مقیم مالزی

از جمله مهم ترین شرایط برای درخواست طلاق در مالزی این است که حداقل باید دو سال از تاریخ ازدواج رسمی زوجین گذشته باشد. البته در مواردی که مشکل جدی برای متقاضی طلاق ایجاد شده باشد به تشخیص دادگاه پرونده قبل از پایان دوره دو ساله هم تحت شرایطی قابل بررسی است.

مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم مالزی

مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم مالزی شامل موارد ذیل است:

  • ثبت نام در سامانه میخک وزارت امور خارجه
  • اصل شناسنامه زوجین
  • اصل سند ازدواج زوجین و در صورت عدم دسترسی رونوشت آن

تکلیف حضانت و ملاقات فرزند در مالزی

طبق قوانین کشور مالزی فرزندان زیر 18 سال باید تحت حضانت قرار گیرند و تصمیم گیری درمورد حضانت در صورت عدم توافق والدین با دادگاه است. در موضوع حضانت غبطه و آسایش فرزند بسیار اهمیت دارد. البته چنانچه کودک زیر 7 سال باشد معمولا حضانت وی با مادر است ولی حق ملاقات برای والدی که حضانت به عهده او نیست وجود دارد.

مراحل-طلاق-در-مالزی
مراحل-طلاق-در-مالزی

مراحل طلاق در مالزی

چنانچه طلاق در مالزی به صورت دو جانبه باشد یعنی زوجین به توافق مشترک مبنی بر فسخ ازدواج برسند در صورت رعایت شرط گذشت دو سال از تاریخ ازدواج می توانند دادخواست مشترکی را به دادگاه ارائه دهند. دادگاه نیز با لحاظ حقوق زن و حضانت فرزند و نفقه او حکم طلاق را صادر می نماید.

اگر طلاق به صورت یک جانبه باشد درخواست طلاق با استناد به این مورد که ازدواج به شکست منجر شده است به دادگاه تقدیم می گردد. دادگاه پس از بررسی موضوع و تشخیص صحت ادعای زوج متقاضی طلاق، حکم را صادر خواهد نمود.

جهت پیگیری حقوقی پرونده های خانواده توسط وکیل مجرب و متخصص در تهران روی لینک وکیل خانواده کلیک کنید.

 هزینه طلاق در مالزی

هزینه‌های حقوقی طلاق در مالزی بستگی به چندین عامل از جمله نوع طلاق، مشکلات مربوط به پرونده، تعداد جلسات دادگاه، مشاوره و نمایندگی حقوقی دارد.

وکیل-طلاق-در-مالزی
وکیل-طلاق-در-مالزی

وکیل طلاق ایرانیان مقیم مالزی

ایرانیان مقیم مالزی نیز باید طبق قانون حمایت خانواده و تحت قوانین ایران طلاق خود را در محاکم قضایی ایران مطرح نموده و آن را ثبت نمایند. بزرگترین مشکل برای ایرانیان مقیم مالزی، حضور در ایران جهت پیگیری پرونده های مربوط به خانواده و طلاق است. سریع‌ترین راه طلاق در مالزی برای ایرانیان ساکن این کشور، طلاق توافقی و یا طلاق با داشتن حق طلاق است.

اگر یک ایرانی مقیم مالزی بوده و برای ثبت طلاق توافقی یا یکطرفه خود در دادگاه های ایران به وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور نیاز دارید، وکلای ندای حق با تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات به ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند شما را در این امر یاری نمایند.

ثبت نام در سامانه میخکی مالزی

تمام ایرانیان مقیم کشور مالزی برای دریافت خدمات حقوقی و اداری نیاز به سامانه میخکی دارند که توسط وزارت امور خارجه این خدمات به ایرانیان مقیم خارج ازکشور ارائه می گردد. ثبت وکالت نامه یکی از پرکاربردترین موارد می باشد. چنانچه برای انجام کارهای حقوقی و قضایی خود نیاز به وکیل در ایران دارید می توانید در سامانه میخکی وارد شده و ثبت نام نموده و پس از احراز هویت، کد رهگیری مربوطه را دریافت نمایید.

چنانچه زوجین در دو شهر مختلف از کشور مالزی ساکن باشند آیا امکان دادن وکالت به وکیل در ایران می باشد؟

بله، هر یک از زوجین از طریق سامانه میخکی می توانند به وکیل خود در ایران وکالت دهند.

آیا ایرانیان مقیم مالزی برای انجام پروسه طلاق باید در ایران حضور داشته باشند؟

خیر، با دادن وکالت به وکیل طلاق ایرانیان مقیم مالزی، نیازی به حضور در ایران نیست.

مدارک مورد نیاز برای طلاق ایرانیان مقیم مالزی چیست؟

اصل شناسنامه زوجین
اصل سند ازدواج زوجین و در صورت عدم دسترسی رونوشت آن

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید.

معدل امتیازها: 5 / 5. تعداد افرادی که امتیاز داده اند: 5

هنوز امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *