طلاق در یونان

طلاق-در-یونان
5
(3)

برای انجام طلاق در یونان، ازدواج زوجین باید معتبر و رسمی باشد. چند همسری در یونان مورد پذیرش نیست. طلاق در یونان به دو صورت انجام می شود. طلاق توافقی و طلاق اعتراضی. مورد اول از طریق دفتر اسناد رسمی و مورد دوم از طریق دادگاه انجام می شود.

اگر مایلید از یک وکیل پایه یک و مجرب در تهران برای پیگیری پرونده ایرانیان خارج از کشور مشاوره تخصصی دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید.

تماس با کارشناسان ندای حق

در این مقاله می خواهیم درمورد قوانین طلاق در یونان، شرایط و مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم یونان صحبت کنیم.

قوانین طلاق در یونان

قوانین طلاق در یونان پیچیدگی های خاص خود را دارد و بهتر است قبل از هر گونه اقدام جهت انجام طلاق در یونان یا متخصص حقوقی و وکیل مشورت کنید چرا که در هر دو نوع طلاق، وکالت وکیل الزامی است. وکیل با بررسی موضوع شما تشخیص می دهد که آیا دادگاه یونان مسئول رسیدگی به این مورد هست یا خیر.

به عنوان مثال اگر یکی از زوجین در یونان اقامت نداشته باشد احتمال عدم پذیرش دادخواست طلاق از طرف دادگاه وجود دارد و یا این که ازدواج از نظر قوانین یونان معتبر نباشد و …

برای پیگیری پرونده های خود تا رسیدن به نتیجه توسط وکیل مجرب ایرانیان مقیم خارج در امور مختلف از جمله خانواده به لینک وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید.

شرایط-طلاق-ایرانیان-مقیم-یونان
شرایط-طلاق-ایرانیان-مقیم-یونان

شرایط طلاق برای ایرانیان مقیم یونان

برای درخواست طلاق توافقی طبق قوانین یونان، همان طور که گفتیم از طریق سردفتر اسناد انجام می شود. بنا براین زوجین طی یک توافق نامه کتبی در مورد اموال، فرزندان و حضانت و نفقه آن ها توافق نموده و به سردفتر ارائه می شود و او سند را صادر می کند.

اما برای درخواست طلاق اعتراضی شرایطی از جمله موارد ذیل لازم است:

  • روابط زوجین در اثر خشونت خانگی، یا چند همسری و … در معرض فروپاشی باشد.
  • زوجین حداقل دوسال از هم جدا زندگی نموده باشند.

پس از تنظیم دادخواست، دادگاه تاریخ محاکمه تعیین می کند. این پروسه ممکن است چندین ماه طول بکشد. پس از صدور حکم، زوجین امکان اعتراض به تصمیم دادگاه را خواهند داشت.

مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم یونان

مدارک لازم برای طلاق ایرانیان مقیم یونان شامل موارد ذیل است:

  • ثبت نام در سامانه میخک وزارت امور خارجه
  • اصل شناسنامه زن و شوهر
  • اصل سند ازدواج زوجین و در صورت عدم دسترسی رونوشت آن

مراحل طلاق در یونان

مراحل طلاق در یونان ممکن است بر اساس نوع طلاق و شرایط خاص هر قضیه متغیر باشد، اما در کل، مراحل معمول طلاق در یونان عبارتند از:

  1. تصمیم برای طلاق و تنظیم دادخواست
  2. میانجیگری و رفع اختلاف بین زوجین
  3. رسیدگی دادگاه و بررسی دلایل
  4. صدور حکم طلاق
  5. تصمیم دادگاه
  6. قطعی شدن رای در صورت عدم تجدیدنظر

وضعیت حضانت فرزند در یونان

در مورد حضانت فرزند در یونان، معمولا والدین هر دو حضانت فرزند را بر عهده خواهند داشت مگر این که طی یک توافق کتبی یکی از والدین به استثنای موارد ( خشونت خانگی ) حضانت فرزند را بر عهده بگیرد. در نهایت تصمیم در مورد حضانت و نفقه بر اساس مصلحت فرزند و وضعیت مالی زوجین گرفته می شود.

وکیل-طلاق-در-یونان
وکیل-طلاق-در-یونان

وکیل طلاق ایرانیان در یونان

با توجه به موضوع احوال شخصیه، ایرانیان مقیم خارج از کشور در هر کجای دنیا که باشند تابع قانون دولت متبوع خود هستند. لذا اگر ایرانی مقیم یونان بوده و طلاق خود را در آنجا ثبت نموده باشید از نظر قانون ایران زوجیت شما برقرار است تا زمانی که در دادگاه های ایران نیز نسبت به طرح موضوع طلاق و ثبت آن اقدام نمایید.

جهت پیگیری حقوقی پرونده های خانواده توسط وکیل مجرب و متخصص در تهران روی لینک وکیل خانواده کلیک کنید.

ثبت طلاق توافقی ایرانیان مقیم یونان

در صورت انجام طلاق توافقی در یونان در صورتی که زوجین امکان حضور درایران را نداشته باشند می توانند از طریق وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور نسبت به اخذ رای طلاق و ثبت آن در دفترخانه اقدام نمایند. وکالت بابت انجام این فرایند به دو شکل است .

سامانه ثنا

سامانه ثنا توسط قوه قضاییه برای اموری مانند ثبت دادخواست‌ها، ابلاغیه‌های قضایی و ارسال اظهارنامه‌ها طراحی شده است. برای ثبت نام در این سامانه، ابتدا وارد سامانه عدل ایران شوید. سپس اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و احراز هویت غیر حضوری را انجام دهید. این مراحل به شما اجازه می‌دهند تا از طریق سامانه ثنا یک قرارداد الکترونیک با وکیل خود تنظیم و امضا کنید.

سامانه میخکی یونان

چنانچه نتوانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید راهکار دیگر برای ایرانیان مقیم خارج، ثبت نام درسامانه میخکی است که متعلق به وزارت امور خارجه است. پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود و دریافت کد رهگیری می توانید از طریق سفارت مربوطه در آن کشور به وکیل خود در ایران وکالت دهید. پس از تنظیم وکالتنامه، وکیل مربوطه وکالتنامه را از وزارت امور خارجه در ایران دریافت می نماید.

چگونه برای انجام طلاق به وکیل در ایران وکالت بدهم؟

از طریق سامانه ثنا و سامانه میخک می توان وکالت داد.

برای انجام طلاق در ایران چه مدارکی لازم است؟

اصل شناسنامه زوجین، سند ازدواج یا رونوشت آن

انواع طلاق در یونان کدامند؟

طلاق توافقی و طلاق اعتراضی

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی ستاره ها کلیک کنید.

معدل امتیازها: 5 / 5. تعداد افرادی که امتیاز داده اند: 3

هنوز امتیازی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *