دعاوی خانواده ایرانیان خارج از کشور + وکیل خانواده افراد مقیم خارج

دعاوی خانواده ایرانیان خارج از کشور

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور یک متخصص حقوقی است که شما را در جهت رسیدگی به پرونده ها بدون نیاز به حضور در ایران کمک می کند. این کار با وکالت دادن به وکلای مجرب و قابل اعتماد خانواده در ایران انجام می شود. وکلای گروه حقوقی ندای حق در زمینه مسائل مربوط به خانواده، از جمله ازدواج، طلاق، حضانت فرزند، مهریه، نفقه، ارث و … تخصص و تجربه بالایی دارند و می توانند انواع اختلافات خانوادگی را از راه قانونی و به صورت غیر حضوری به نتیجه برسانند.

برای همکاری با وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور در صورت درگیری با انواع دعاوی خانواده افراد مقیم خارج با کارشناسان ندای حق تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره تخصصی از مراحل رسیدگی به پرونده آگاه شوید.

تماس با کارشناسان ندای حق

اگر قصد دارید به صورت دقیق تر با مسائل حقوقی مربوط به خانواده آشنا شوید و شرایط، مدارک و مراحل همکاری را وکیل خانواده افراد مقیم خارج را بدانید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دعاوی خانواده ایرانیان خارج از کشور

از نظر قانون حاکم ، دعاوی خانواده ایرانیان خارج از کشور در دسته احوال شخصیه قرار میگیرد و طبق ماده 6 قانون مدنی اتباع ایران ولو اینکه مقیم خارج ازکشور باشند از لحاظ احوال شخصیه مانند ازدواج، طلاق، ارث و … تابع قانون دولت متبوع خود می باشند. در مورد دادگاه صالح برای رسیدگی، چنانچه یکی از زوجین ساکن کشور دیگری باشد، دادگاه محل اقامت فردی که در ایران مقیم است، صلاحیت رسیدگی دارد.

اگر به دنبال وکیل مجرب برای اعطای وکالت جهت انجام کارهای خود در ایران به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به سفر به ایران می باشید، به لینک وکیل ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنید و از وکلای باتجربه گروه حقوقی ندای حق کمک بگیرید.

اگر هر دو مقیم خارج از ایران باشند ولی یکی از آن‌ها موقتا در ایران سکونت داشته باشد، دادگاه محل فردی که ساکن است صالح است و اگر هر دو به صورت موقت در ایران باشند قانون محل سکونت موقت زوجه صالح است، و نیز اگر هیچ یک از زوجین در ایران سکونت نداشته باشند دادگاه شهرستان تهران صالح بر رسیدگی است مگر آنکه هر دو برای طرح دعوی بر محل دیگری را به توافق رسیده باشندوماده 14 قانون حمایت خانواده به این موضوع اشاره دارد.

برای مطالعه مقاله کامل انواع دعاوی خانواده به راهنمای جامع انواع دعاوی خانواده چیست مراجعه کنید.

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور، متخصص حقوقی است که در زمینه مسائل مربوط به خانواده، از جمله ازدواج، طلاق، حضانت فرزند، مهریه، نفقه، ارث و … تخصص دارد. این وکلا به شما در حل مشکلات حقوقی خانوادگیتان یاری می‌ رسانند و با ارائه مشاوره حقوقی و تنظیم دادخواست و لایحه، از حقوق شما در مراجع قضایی دفاع می‌کنند.

همانطور که قبلا هم گفتیم قوانین موبوط به احوال شخصیه و حوزه خانواده تابع قانون دولت متبوع خود فرد است، یعنی یک فرد در هر کجای دنیا زندگی کند باید تابع قوانین کشور خود باشد. لذا اگر زن و شوهری مقیم خارج کشور باشند و حتی اگر طبق قانون ان کشور طلاق توافقی هم بگیرند باید حتما وضعیت خود را بر طبق قانون کشور ایران نیز مشخص کنند و طبق قوانین قضایی ایران نیز ان را به ثبت برسانند.

نظر به بعد مسافت و هزینه ها و مشغله های روزمره این اجازه به ایرانیان مقیم خارج از کشور نمی دهد که به صورت پیگیر و مداوم به کشور سفر کنند و همینطور به دلیل عدم اشنایی به رویه مراجع قضایی کشور دچار اتلاف وقت و سردرگمی می شوند. وکیل خانواده ایرانیان مقیم خارج از کشور می تواند در این زمینه به شما کمک کند و شما را از دادن وکالت (میخکی یا ثنا ) تا نتیجه نهایی پرونده همراهی کند. داشتن وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور تا حد زیادی می تواند درروند سریع تر تشکیل پرونده و آرامش خاطر زوجین در حین پیگیری موثر باشد.

طلاق توافقی رایج ترین دعاوی خانواده ایرانیان خارج از کشور

احوال شخصیه مجموعه ای از اوصاف مربوط به شخصیت انسان صرف نظر از شغل و مقام او در اجتماع است که قابل تقویم به پول نبوده و به لحاظ حقوق مدنی برانها مترتب می گردد. ایرانیان درهرکجای دنیا که باشند در امور ازدواج، طلاق، ارث و غیره تابع قوانین کشور خود هستند و باید این وقایع را طبق قانون کشور خودشان ثبت کنند.

به عنوان مثال اگر زن و شوهری که سالهاست در کشور دیگری زندگی می کنند.و طبق قانون کشور محل سکونت ازهم جدا شده اند با توجه به توضیحات ذکر شده موظفند که وضعیت ازدواج ایرانی خود را هم تعیین و تکلیف نموده و در چهارچوب حقوق قضایی کشور ایران نیزطلاق خود را ثبت قانونی نمایند.و صیغه شرعی طلاق را جاری کنند.در غیر اینصورت طلاق خارجی انها به رسمیت شناخته نشده هردو کماکان در زوجیت یکدیگر باقی می مانند که این نااگاهی نسبت به این موضوع ، عواقب جبران ناپذیری برای هردو به همراه خواهد داشت.

بسیاری از هموطنان ایرانی در کانادا ساکن می باشند. با توجه به اینکه حضور زوجین بدون وکیل، در تمام مراحل طلاق و مشاوره الزامی است و از طرفی با توجه به عدم امکان حضور زوجین در ایران به دلیل مسافت طولانی کشور کانادا و صرف هزینه های بسیار، در صورت سکونت در کانادا، داشتن وکیل طلاق ایرانیان مقیم کانادا راه حل مناسب و به صرفه تری است.

برای آشنایی با قوانین طلاق در کانادا و همکاری با یک وکیل با تجربه به صورت غیر حضوری برای رسیدگی به پرونده شما، مقاله طلاق در کانادا را مطالعه کنید.  

مراحل طلاق ایرانیان خارج از کشور طبق قانون 2024

همان طور که گفتیم انجام طلاق توافقی توسط خود زوجین حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد و هموطنان مقیم خارج معمولا امکان حضور درایران برای مدت طولانی را ندارند و حضور درایران علاوه بر زمان مستلزم صرف هزینه بسیاری نیز هست.

درصورتی که گروه حقوقی ندای حق وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور شما باشد نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست و وکیل از صفر تا صد کار پرونده را بدون حضور شما و توسط وکیل متخصص پیگیری می کند.

لذا بهترین راه برای انجام طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج این است که یا از طریق سامانه میخکی به یکی از بستگان یا اقوام خود در ایران یا مستقیم به وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور وکالت انجام موضوع طلاق توافقی را بدهند که وکیل متخصص امور ایرانیان خارج پس از تایید وکالتنامه در وزارت امور خارجه طلاق توافقی را در دادگاه و با در نظر گرفتن توافقات زوجین انجام و به طور کامل ثبت می نماید. لازم به ذکر است که اگر ثنا داشته باشید دیگر نیازی به وکالت میخکی نیست و این پروسه سریع تر انجام میشود.

اگر در کشورها دیگری مانند آمریکا سکونت دارید که هزینه رفت و آمد به ایران بسیار بالا و سخت است، کافی است به ما اعتماد کنید. وکلای ندای حق در جهت رسمی شدن طلاق ایرانیان خارج کشور، توافقات زوجین را طی یک جلسه انلاین نوشته و صورتجلسه می کنند .سپس، بعد از تایید شما، دادنامه طلاق بر مبنای توافق شما بدون نیاز به حضور در ایران از دادگاه اخذ می شود. 

اگر ساکن آمریکا می باشید و به دنبال یک وکیل طلاق مجرب برای رسیدگی به پرونده شما و بدون نیاز به حضور در ایران می باشید، به لینک طلاق در آمریکا مراجعه کنید.

آزمایش عدم بارداری برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

یکی از مواردی که باید زیر نظر وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور انجام شود اخذ تاییدیه عدم بارداری است. اخذ گواهی عدم بارداری یکی از مدارک مهم در طلاق است که در واقع ازمایش و تست خون برای بارداری زن می باشد . وفق ماده 31 قانون حمایت خانواده ارائه گواهی پزشک ذی صلاح درمورد وجود جنین یا عدم ان برای ثبت طلاق الزامی است پس ثبت طلاق بدون گواهی عدم بارداری تخلف محسوب می شود. لذا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور که امکان حضور وجود ندارد خانم ازمایش خود را درکشور  محل سکونت خود انجام داده جواب تست را برای وکیلش در ایران ارسال کرده  و وکیل با مراجعه به دارالترجمه نسبت به ترجمه رسمی ان اقدام می نماید و در موقع ثبت طلاق ان را به دفترخانه ارائه می دهد .

مدارک مورد نیاز طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

برای تشکیل پرونده قضایی قطعا نیاز به مدارکی برای ارائه به دادگاه و به نتیجه رسیدن کار می باشد که عبارت است:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی خانم و اقا 
  • سند ازدواج که در صورت عدم دسترسی یا گم شدن ان امکان دریافت رونوشت ان می باشد.
  • توافق نامه طلاق که توسط وکیل تنظیم می شود 
  • ازمایش عدم بارداری (طبق شرایطی که بیان شد )
  • گواهی بکارت (درصورت دوشیزه بودن خانم )
  • وکالت در طلاق  (درصورتی که حق طلاق وجود داشته باشد )
  • وکالتنامه وکیل
  • طلاق یکطرفه ایرانیان مقیم خارج ازکشور

طلاق از طرف مرد مقیم خارج از کشور

چنانچه فرد متقاضی طلاق، مرد باشد و زوجه چه ساکن ایران چه ساکن خارج ،موافق طلاق نباشد . حق طلاق طبق قانون ایران با مرد است چرا که بر طبق ماده 1133 قانون مدنی مرد این اختیار را دارد اما باید حقوق مالی زن را از جمله مهریه _اجرت المثل (درصورت درخواست زن یا تعیین از طرف دادگاه ) نفقه ایام عده و … را بپردازد. در این شرایط که زوج در ایران حضور ندارد می تواند  با داشتن وکیل طلاق یکطرفه ایرانیان مقیم خارج از کشور ،نسبت به پیگیری روند پرونده و بدون نیاز به حضور خود در ایران ،دغدغه ای برای این موضوع نداشته باشد .درصورت تمایل به اخذ مشاوره و اشنایی باروند کار از طریق واتساپ با کارشناس مجموعه درتماس باشید.

مدارک لازم برای طلاق از طرف مرد مقیم خارج از کشور:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی زوج
  • اصل سند ازدواج یا رونوشت ان

طلاق از طرف زن مقیم خارج از کشور

اگر قصد دارید بدون نیاز به حضور در ایران از شوهر خود طلاق بگیرید، می توانید با همکاری با وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور پرونده را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنید. چنانچه فرد متقاضی طلاق، زن باشد و زوج چه ساکن ایران و چه ساکن خارج ،موافق طلاق نباشد .و بدون شک سخت ترین نوع طلاق است چرا که زوجه زمانی می تواند نسبت به این موضوع اقدام کند که مرد اصول و قوانین و حقوق زن را نادیده گرفته و عسر وحرج (سختی ) زن در ادامه زندگی مشترک با مرد برای دادگاه ثابت شود.

مهمترین موارد ان می تواند خودداری از پرداخت نفقه ،ناباروری زوج ،ترک زوجه برای مدت نامعلوم ،محکوم شدن شوهر به حبس و اعتیاد به مواد مخدر  و خیلی موارد متعدد دیگر که در صورت اثبات ان در دادگاه،با طلاق زن موافقت می شود .که  در رویه عملی با توجه به شدت و ضعف دلایل معمولا با بخشش میزانی از مهریه و حتی بعضا با بخشش کل ان که کراهت زوجه را ثابت کند ،با درخواست طلاق زوجه موافقت می شود.

 با توجه به سخت بودن طلاق از طرف زن بهتر است با یک وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید تا ضمن اشنایی با راههای اثباتی ،راهکار مناسبی را به شما ارئه دهد و در ضمن تا حد امکان حقوق قانونی شما محفوظ بماند.

طلاق غیابی ایرانیان مقیم خارج از کشور

یکی از مواردی که توسط وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور به شکل غیر حضوری قابل پیگیری است طلاق غیابی است. در مقاله قبلی، طلاق غیابی را توضیح دادیم .حال در مورد طلاق غیابی ایرانیان خارج از کشور باید گفت هرچند  شرایط ویژه و منحصر به فرد دارد اما در نهایت روند این طلاق ها با طلاق غیابی ایرانی یا طلاق توافقی ایرانی تفاوت چندانی نخواهد داشت . طبق ماده 6 قانون مدنی کلیه ایرانیان تابع قانون  کشور خود می باشند چه مقیم ایران باشند یا نباشند.

لذا طلاق غیابی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیزباید طبق قوانین ایران انجام شود به عنوان مثال چنانچه فردی  ساکن ایتالیا باشند و بخواهد نسبت به طلاق غیابی اقدام کند هر چند می تواند در دادگاههای کشور محل سکونت خود اقدام به طلاق غیابی نماید اما در نهایت  قوانین ان کشور بروی صدق نمی کند و صرفا در صورت اخذ مدارک و مستندات و رای طلاق خارجی می تواند در دادگاههای ایران جهت پیشبرد سریع تر  کار خود بدان استناد کند .

وکالت دادن به وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

دو سامانه در این خصوص وجود دارد سامانه میخکی و سامانه ثنا که سامانه میخکی برای وزارت امور خارجه بوده و سامانه ثنا برای قوه قضاییه می باشد .و همه ایرانیان چه ساکن داخل و چه مقیم خارج برای دادن وکالت به وکیل دادگستری باید از طریق این دو سامانه به صورت رسمی و قانونی وکالتنامه امضاء کنند.

از طریق سامانه میخکی  با ورود به سامانه درقسمت وکالتنامه (وکالت در طلاق ) را انتخاب نموده و متن موضوع وکالت و حدود اختیارات وکیل را پر کنید .چنانچه نیاز به تهیه متن دقیق داشتید از طریق واتساپ به کارشناس مجموعه پیام دهید .بعد از ثبت وکالتنامه در سامانه میخکی ،کد رهگیری خود را دریافت نموده و برای احراز هویت و تایید نهایی  وکالتنامه وقت مصاحبه سفارت را اخذ کنید که به طور معمول بین یک الی دو  هفته بعد از تایید وکالتنامه مربوطه ،اصل  وکالتنامه به وکیل شما در ایران خواهد رسید .

اما درشرایط فعلی امکان ثبت نام از طریق ثنا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز فراهم شده است و از طریق نشانی (wwww.international.adliran.ir) قابل انجام است و در صورت امکان ثبت نام از طریق این سامانه دیگر نیازی به ثبت نام در سامانه میخکی نخواهید داشت و مثل ایرانیان داخل کشور امکان این را خواهید شد که فورا نسبت به امضاء وکالت الکترونیکی اقدام نمایید.که یک وکالتنامه الکترونیکی برایتان ارسال می شود و به خط شما یک کد 5 رقمی پیامک می گردد که با ارائه کد به وکیل خود، وکالتنامه شما امضاء می شود .و قرارداد وکالت کاملا رسمی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *